MANGO, Spain’s most international fashion brand, just enter the children’s universe by launching its first MANGO Kids clothing brand this fall 2013. The new line of children’s clothing, aimed at children aged 3 to 12, will include both basic garments and more on-trend garments, and will also adapt some of the best-sellers from the women’s collection for girls: the so-called “mini-me”.
The collection will also include accessories, footwear and underwear. For this new project, MANGO Kids already has its own team of designers responsible for the different product lines (flat weave, knitwear, T-shirts, jeans and accessories), and is also creating a management and purchasing structure for this new product.
In addition, it is planning to launch another two lines in 2014: one whose concept is based on fashion for larger sizes and another aimed at a younger public, aged between 14 and 20.
Die spanische Marke MANGO launchierte zum Hernbst ihre erste Kindermodekollektion MANGO Kids. Seit Juli ist die Kollektion online erhältlich und seit August in den Läden. Die Kollektion richtet sich an Mädchen und Jungen zwischen 3 und 12 Jahren. Passend zum Ende der Sommerferien lautet das Motto der ersten Kollektion „Back to School“. Zum Sortiment gehören Klassiker wie Polo-Shirts, Jeans und Jacken für den Kindergarten- und Schulalltag. Verspielte Kleider in Pastellfarben mit Tüll und Volants für Mädchen und Outfits in Naturtönen wie Khakigrün, Beige und Braun für Jungen gehören ebenso dazu. Eine Besonderheit sind die sogenannten „Mini-Me’s“: Mini-Modelle aus der Erwachsenen-Kollektion.
Mango Kids wird bereits in ca. 150 Mangoläden in 31 Ländern – darunter Deutschland, Frankreich, Spanien und Russland – auf jeweils 70 bis 150 Quadratmetern präsentiert. Für 2014 plant die Marke zwei weitere Produktlinien, eine für große Größen und eine für Jugendliche zwischen 14 und 20 Jahren.